Feesten, markten en taxi´s - Reisverslag uit Cusco, Peru van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu Feesten, markten en taxi´s - Reisverslag uit Cusco, Peru van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu

Feesten, markten en taxi´s

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

07 Juli 2008 | Peru, Cusco

Lieve lezers over mij in Peru!
Vandaag geen school want er is een van de vele feesten in Cusco: dag van de leraren en de school blijft dicht, ook is er hier een dag van de aardappel, de onafhankelijkheidsdag, de heilige Carmen... Veel feesten en muziek en dansen en ´s ochtends om 7 uur vuurwerk, keihard! Zo valt er heel wat school uit wat zichtbaar is aan het niveau. Morgen weer naar school met een taxi voor 50 cent, gister met een groepje Nederlanders met de bus naar Pisac voor een geweldige kleurrijke markt. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar vooral de vrouwen met kleurrijke omslagdoeken met kinderen erin maar ook uien, aardappelen, wortels en alle andere handel. Op de markt aardewerk, veel veel kleurrijke lappen en sieraden, mutsen, truien en poncho´s. Geweldig!!Al kadootjes gekocht, ook voor mezelf!
Alles wordt afgedongen en is heel normaal, terug met een volle taxi na onderhandelen. Onderweg lama´s en een keramiekschool!
Vaya con dios, zei mama, nou toen liep ik ineens tussen een grote groep pelgrims die met gezang en bloemen werden binnengehaald bij de nonnen en koorknaapjes in de kerk!!
Zelfgebakken ontbijtkoek in het gastgezin, Lous! Ze zorgen goed voor ons daar, vooral moeder Sara en oma, heerlijke soep en tortilla´s en bij mij laten ze de kip gewoon weg! O, ja, Pepijn en Katrien, op de markt zag ik eerst de levende cavia´s in een groot hok en daarna de gebraden... cuy, op de foto gezet!
Contacten met mensen van andere vrijwilligersprojekten, krijg rondleiding bij el niños en sprak iemand die met ministerie en Plan samenwerkt voor subsidie, erg interessant! Op tv Plan met een beroemde Spaanse voetballer aan het voetballen met kinderen hier die allemaal een voetbal kregen.
Ik wordt al aardig Peruviaans!!XXXXX

  • 07 Juli 2008 - 15:20

    Pepijn:

    Hoi mam,
    Wat leuk allemaal zeg!
    Maar wel zielig van die cavia's! In Frankrijkzijn er op 14 juli ook grote vuurwerk spektakels, echt cool! Daar ga ik zeker naartoe! Veel plezier nog daar! Groetjes Pepijn

  • 07 Juli 2008 - 15:26

    Katrien:

    Kilkt allemaal heel leuk en die foto`s zijn ook leuk! En hier is het ook leuk! nog 2 weken en dan hoor ik het van jou zelf als je weer naast ons ( mij, pepijn, lous) staat! :)
    -XXXXX- jes katrien!

  • 08 Juli 2008 - 09:44

    Dorien En Wil:

    Ha Nellebel,
    Die dag van de aardappel heeft ons op een idee gebracht gaan we invoeren bij Triversum!!!Met muts zie je er zelf ook een beetje uit als een kleibintje. Wij zijn blij dat je het naar je zin hebt, wat een avontuur! Vanmiddag in de kantine bij Frank eten we een broodje Cavia en toasten wij op jou. Dikke kus Wil en Do

  • 08 Juli 2008 - 09:44

    Lous:

    Hoi Nelleke,
    Charmante muts, heb je deze echt nodig voor de kou of valt het wel mee? Mooie foto's van die aardappels die je zo graag wilde zien, heb je ze nu ook al geproefd? enne....je vraagt natuurlijk wel even het recept van die ontbijtkoek, toch?
    Geniet ervan en liefs,
    lous

  • 09 Juli 2008 - 15:17

    Henk:

    Hoi Nelleke, begrijp ik nou goed dat ze gebraden cavia eten. Aan die dunne pootjes kun je toch niet kluiven. Nee dan wordt ik ook maar vegetarisch. Fijn dat het zo goed bevalt.


  • 09 Juli 2008 - 17:10

    Thea:

    Hoi Nelleke,
    Wat een gezelligheid allemaal, volgens mij heb je het heel goed naar je zin daar. Met die muts zie je er al als een echt peruaantje uit. En je wordt goed verwend door je gastgezin, toppie hoor.
    Nou geniet van je verblijf en ik lees weer gauw wat van je. groetjes Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Actief sinds 19 Mei 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 15868

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 14 Maart 2016

Nelleke in Nepal

30 Juni 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: