Staking, Cristo Blanco en paarden... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu Staking, Cristo Blanco en paarden... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu

Staking, Cristo Blanco en paarden...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

09 Juli 2008 | Peru, Cusco

Terwijl er nu weer een landelijke staking was tegen de te hoge prijzen van de levensmiddelen, maakte ik mijn eerste bergwandeling naar Cristo Blanco of de Heer van de Aardbevingen, die Cusco vanaf 1659 beschermd heeft tegen aardbevingen.. Beneden hoorde ik de herrie van actievoerders en boven werd het steeds stiller en ijler. Prachtig uitzicht over Cusco en... Katrien, je gelooft het niet! een paardrijtocht door de bergen gemaakt!! Werd wel licht in mijn hoofd maar gelijk na 500 meter dalen was dit over. Huisjes zonder ramen van adobe (klei), alpaca, lama en vicuña (ook zo´n beest maar kleiner) gezien en mooie vogels. Het eindigde bij de laaste belangrijke plek van de inca´s, Saqsay Huaman (in chechua=indianentaal), hier zeggen ze : sexy woman ,voordat de Spanjaarden kwamen en veel Inca´s hebben uitgemoord. Veel oude Incasymbolen worden verkocht in Cusco en heel veel Indianenspullen en -kunst.
Trouwens het gaat beter met alle verkopers, bedelaars en anderen die de toeristen aanklampen sinds ik een van de tientallen pennen, die Lous meegaf, uitdeel aan de kinderen. Ze zijn hier echt blij mee voor op school.Dank aan Forte!
Mijn niveau Spaans vliegt omhoog, zo kan ik al een aardig gesprek over het onderwijssysteem en de staking voeren. Straks meeting voor alle vrijwilligers met een drankje, pisco sour of mojitos, ga ik thuis ook maken!!
Morgen weer naar mijn school, er blijken 22 kinderen in de klas te zitten maar ik heb er nog niet meer dan 11 gezien en dat waren ook niet eens dezelfde. Erg grappig dat een meisje een pakje chocolademelk uit Nederland mee had naar school met een boerin, een soort Antje en juf hier een heel lesje aan ging besteden.
Tot het volgende bericht weer!!

  • 10 Juli 2008 - 09:08

    Yvonne:

    Hoi Nelleke,
    Leuk om je reisverhalen te lezen en de kleurrijke foto's te zien. Wens je een goede tijd!
    Lieve groetjes
    Yvonne

  • 10 Juli 2008 - 10:19

    Katrien:

    ik had nooit verwacht dat jij op een paard zou gaan dus ik vind het heel leuk dat je dat schrijft en dat je dat special naar mij schrijft is nog leuker!
    nouj hier is het leuk straks gaan we zwemmen!
    groetjes katrien

  • 10 Juli 2008 - 10:31

    Pepijn:

    Hoi mam,
    Wow echt mooi die foto's dat beeld is toch Jezus? Dan is het volgens mij een van de 7 wereldwonderen! Ik wist niet dat dat in Peru stond.
    Weer een staking?? Was het minder erg dan die vorige?
    Moet nu stoppen omdat VVV tussen de middag dicht gaat! Doei
    Groetjes Pepijn

  • 10 Juli 2008 - 14:42

    Jacqueline:

    Lieve Nelleke
    als ik je tekst lees krijg ik de indruk dat je van de ene heftige en bijzondere ervaring in de andere vliegt. maar als ik de foto's zie valt me op dat je er ook echt bent. Helemaal in een andere wereld. Wat een mooie wereld!

  • 10 Juli 2008 - 15:45

    Gerdien:

    He muts,

    Ik moet nog even zeggen dat die muts zo leuk staat!
    Dat je nog kan paardrijden, dat is wel even geleden!
    De foto's zijn prachtig, je leeft wel heel erg in een andere wereld op dit moment.
    Groeten en liefs x

  • 11 Juli 2008 - 10:22

    Pepijn:

    Heey mam, leuk dat ze blij waren met die pennen! En ook mooi dat je spaans omhoog vliegt.
    Wel heel apart dat een meisje een nederlands pakje chocomel had! :)
    Groetjes Pepijn

  • 11 Juli 2008 - 14:36

    Lous:

    Hé Nelleke, waar is die muts nou? je kan nu niet zomaar met een pet op een paard zitten? Mooie foto's, indrukwekkend....geniet ervan!


  • 11 Juli 2008 - 17:02

    Thea:

    Hoi Nelleke, wat beleef je toch veel he. Je ziet er wel erg stoer uit op dat paard. Goed van je dat je spaans zo goed gaat. Wat een andere wereld verblijf je toch als ik zo die foto's zien, heel erg indrukwekkend. groetjes Thea

  • 14 Juli 2008 - 10:13

    Myrthe:

    Hola Nelleke!
    Que divertido dat nederlandse meisje op het chocolademelk pakje. Kijk maar eens in de supermarkt bij plaza de armas, dan zie je bij de melkproducten nog veel meer van dat meisje! Komt allemaal uit Leeurwarden dacht ik...
    Nu snap je toch waarom buitenlanders allemaal denken dat wij er zo uitzien haha...
    heb je al cerviche gegeten? En heb je al meegedaan aan de activciteiten die door de spaanse school georganiseerd worden ( Salsales, koken, markt etc)?
    heb je trouwens al die tour door Cusco gedaan? Dat je voor 10 dollar al die mooie bouwerken en kerken kan zien? En heb je al plannen voor Machupichu? Ben erg benieuwd...
    Liefs Myrthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Actief sinds 19 Mei 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 15839

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 14 Maart 2016

Nelleke in Nepal

30 Juni 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: