Manu, tropisch regenwoud- jungle - Reisverslag uit Cusco, Peru van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu Manu, tropisch regenwoud- jungle - Reisverslag uit Cusco, Peru van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu

Manu, tropisch regenwoud- jungle

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

25 Juli 2008 | Peru, Cusco

Na een heerlijk etentje met Margreet, de fysiotherapeut van school en haar familie uit Drente de volgende dag met de bus naar Manu.
Maar na de 2-daagse goed gelopen incatrail: ´hoogmoed komt voor de val´ want toen viel ik dus echt over een hoge tree de winkel in en verzwikte mijn enkel. Inmiddels geslonken en dankzij mijn bergschoen toch goed kunnen lopen. De bus duurde lang, meer dan 6 uur over onverharde wegen, eerst de bruine bergen, toen de gele en na het nevelwoud (inderdaad in de wolken)met veel eucalyptusbomen het tropisch regenwoud. Vaak moet ik denken aan de film Milagros Beanfield War met het varkentje.
Met liftende schoolkinderen gingen de pennen lekker hard!
Onbereikbaar voor iedereen en alleen maar jungle en rivier, Rio Alto Madre de Dios. Met overnachtingen in 2 lodges. Alle bedden hebben een rechthoekige klamboe, erg handig!! De huizen zijn niet meer van adobe maar van hout en hoog op palen tegen het vocht.
Intratuin is er niets bij: veel kamerplanten maar dan 10 x zo groot en in bloei: gatenplant, vingerplant en nog een die ik wel thuis in de kamer wil hebben en bananenplantages met enorme kammen bananen, citroen- en sinaasappelboom, papaya en ananas. En heel veel orchideeën en watervallen, het lijkt wel een Hortus Botanicus. Ik heb een echte balsaboom gezien.En alles ruikt heerlijk na Cusco en is erg groen!Ook veel vogels en bij een nachtwandeling 4 aapjes gezien, 3 bruine en 1 gele en ook nog een soort korenwolf. Later nog een brutaal capucijneraapje vlak bij de lodge en veel vogels met kleuren, papegaai wild en tam en groene parkieten in zwerm. Bij de lodges zijn alle ramen en gaten met gaas dicht gemaakt tegen de vele muggen en insekten. Leuk contact met Fransen waaronder kamergenoot Sonia en Amerikanen met homo-Mexicaan en Ieren.Erg gezellig!!En toen de canapee: survival over 4 platforms 20 meter in de lucht en dat heb ik gedaan! Eerst huilend van spanning maar na de sprong in het diepe gemaakt te hebben, al snel lachend van trots en lol!! De Geus met Triversum was nog een goede voorbereiding! Overal naar toe in de grote boot, erg mooi! En een kolibri gezien, vlak bij de roze paradijsvogelbloem. Die gekke vorm is een termieten (mieren)nest. Op een vlot op een meer tussen al die planten en kleurrijke vogels en doodstil waanden we ons echt in het paradijs... Toch nog steeds met beide benen op de grond. Ik begrijp nu heel goed waarom het regenwoud beschermd moet worden!
Geuren kan ik niet sturen, kleuren wel dus bij deze!!

  • 26 Juli 2008 - 16:56

    Pepijn:

    Hoi Mam,
    Wat erg dat je je enkel hebt verzwikt!!
    Maar verder wel leuke verhalen!
    Groetjes Pepijn en tot dinsdag!

  • 27 Juli 2008 - 11:02

    Lous:

    Wat een prachtige foto's en wat een ongelooflijke indruk moet dat op jou gemaakt hebben! onvergeetelijk lijkt mij.
    We zien je toch alweer dinsdag. Een veilige en goede reis terug.

  • 27 Juli 2008 - 12:47

    Jennemieke:

    Dag Nelleke, wat heerlijk om al je verhalen na elkaar te lezen. Ik geniet er erg van; af en toe krijg ik er helemaal kippevel van; van je enthousiasme, intensiteit en de mooie foto's. Heb een goede terugreis Nelleke.
    Liefs van Jennemieke

  • 27 Juli 2008 - 18:48

    Thea:

    Wat ziet het er weer prachtig uit Nelleke. En wat leuk dat je ook zo veel verschillende mensen van diverse nationaliteiten hebt ontmoet. Gelukkig dat het meeviel met je enkel, het had ok erger kunnen zijn.
    En Nelleke ik heb nog een paar nieuwe orchideeen nodig, kan je er een paar voor me meenemen. (ha ha ha)
    Nou alvast een goede terugreis en we zien je dinsdag weer. groetjes Freek en Thea

  • 27 Juli 2008 - 20:19

    Aleid:

    Ik heb genoten van je verslagen. Dat wordt afkicken voor je!!
    Goede reis terug.
    Groet,
    Aleid

  • 28 Juli 2008 - 08:26

    Abner:

    Hi Nelleke!
    Ik ben net terug uit Denemarken en vond een mailbox vol met je geweldige belevenissen.Wat een geweldig avontuur en een ongelofelijke ervaringen..
    Wat zal je het gaan missen als je weer terug bent dus geniet er nog even met volle teugen van je hebt het verdiend.
    Liefs Abner

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Actief sinds 19 Mei 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 15892

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 14 Maart 2016

Nelleke in Nepal

30 Juni 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: