Begnas-lake en een sari - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu Begnas-lake en een sari - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu

Begnas-lake en een sari

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

02 Maart 2016 | Nepal, Pokhara

Met 2 bussen naar Begnas-lake met Dinesh van de 'homestay', waar ik 1 nacht te gast zal zijn. Bussen boordevol met wederom kleurige mensen, die mij meewarig of lachend bekijken als vreemde toerist.Ik dacht Pokhara te kennen met Lakeside en Damside maar in de bus zag ik nog een hele stad voorbij komen compleet met krottenwijken rond de steenfabriekjes.
Maar bij aankomst in Begnas weldadige rust in een simpele roeiboot op het meer, onderweg een arend goed zichtbaar. Bovenop de heuvel ligt het huis, een eigen privé-resort compleet met hangmat en met de kenmerkende terra op de muren.Even geen Wi-Fi en mobiel, complete rust met tientallen vlinders en een knalrood soort kolibri met blauwe staart. Fascinerend! Eens opzoeken, ben nog niet zo thuis in Nepalese vogels. Uitzicht op het meer.Viel in de hangmat in slaap en heb lekker lang gelezen.
Het zoontje van Dinesh en zijn vrouw werd vlak na de aardbeving geboren, als teken van hoop. Dochter was op school. Heb vooral vreselijk gelachen met oma met onze gebarentaal en onbegrijpelijk NepaliEngels. Ze wilde mij graag een sari aandoen, kijk dat kleine tengere Nepalese vrouwtje en dan ik uit Nederland. Haha!
Mooi beeld van de buiten keuken maar een nieuwe is gebouwd.
Een prachtige grote Boddhiboom op hun terrein waarvan de gekneusde bladeren naar kamfer ruiken, leerde ik van de voormalig Canadees directeur van Greenpeace die daar jaarlijks lang op bezoek komt.
Dinesh helemaal in zijn element in de groentetuin bij de bananenbomen. De soort kolibri drinkt vooral honing uit de hibiscusbloem.
Hoe ik al die indrukken vol hou? Door ze op te schrijven voor jullie en vroeg slapen en gezond weer op.
Ben wel erg blij dat ik nu gegaan ben. Ik weet niet of ik dit alles nog zou kunnen op 67 1/2 (pensioen) maar wie weet...
Moet nog iets recht zetten over het himalayazout, dit was vroeger zo maar inmiddels komt het uit China.

  • 02 Maart 2016 - 13:20

    Rita:

    Heel bijzonder lijkt me, zo'n nachtje 'homestay', echt een inkijkje in het dagelijks leven.
    Mooie foto's Nelleke en ja, beter nu gedaan en met 67 1/2 gewoon weer??
    Volgens mij ben je heel erg in het nu.....lijkt me prima!


  • 02 Maart 2016 - 19:41

    Joke:

    Prachtige foto van jij in sari met grootmoeder.
    Heerlijk voor je, en je mag nog meer gaan zien!
    Liefs joke

  • 02 Maart 2016 - 20:13

    Mirjam:

    Wat een mooie plek weer, en in je sari lijk je er volkomen thuis....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Actief sinds 19 Mei 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 15873

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 14 Maart 2016

Nelleke in Nepal

30 Juni 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: