Phewa-meer en world peace pagode - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu Phewa-meer en world peace pagode - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nelleke Verbrugge - WaarBenJij.nu

Phewa-meer en world peace pagode

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

22 Februari 2016 | Nepal, Kathmandu

Gister rustig langs het meer, langs de straten vele kleurrijke winkeltjes met kleurrijke, grappige kleren en bijzonder goede buitensport winkels. Een Tibetaans straatje door het klooster en door veel hier langer of korter geleden gevestigde Tibetanen. Ook een moeder waarvan haar 2 zonen hier monnik zijn. Veel bloedkoralen en turkooizen.
's Avonds aan het meer gegeten met overvliegende koereigers.
Nu net terug van een oefentocht. Met de boot over het meer naar een eiland met...één tempel. Omdat het volle maan is is dit een heilige dag voor de vrouwen. Verder varen en de klim naar de world peace pagode maken met Mila, echte naam Nanda Gurung. Hij is net een kameel, drinkt thuis een liter en onderweg niks. Ik drink veel water, heet! Nu 24 graden.
Door Japanse boeddhisten neergezet voor de wereldvrede. Afdalen door de jungle met 3 apen!
We kwamen uit bij rijstvelden en een waterbron. De waterval was opgedroogd. Maandag wasdag in de beek.
Training geslaagd, overmorgen mag ik de trekking van 5 dagen gaan doen.
Hoe ze het doen weet ik niet maar in dit arme land is echt overal Wi-Fi! Door alle Westerse trekkers en bergbeklimmers zijn de gidsen gemoderniseerd met mobiels en North Face jacks. Wel veilig in de bergen.
O ja, schrik niet maar vannacht was er 1 minuut en 56 sec. een lichte aardbeving van 5 op de schaal van Richter, iedereen praat erover maar niemand maakt zich zorgen. Op 25 april was het 7,9 op de schaal van Richter.
Ik sliep lekker.

  • 22 Februari 2016 - 13:37

    Gerdien:

    Hoi zus,
    Ik ben weer bijgelezen. Wat heb je al veel meegemaakt in de kleine week dat je op reis bent!
    De foto's zijn prachtig, mooi al die kleuren en wat een andere wereld.
    Ik ga je vanaf nu volgen op deze bijzondere reis.
    Goede reis verder, liefs van Gerdien

  • 22 Februari 2016 - 18:51

    Rita:

    Mooi plaatjes Nelleke, ziet er heel relaxed uit. Gelukkig is je training goedgekeurd, hebben we niet voor niets nog even gelopen in de vliegende storm :).
    Op naar het volgende avontuur en tegelijk ook relax.............

  • 22 Februari 2016 - 19:26

    Jacqueline:

    Nu gaat het nog echter beginnen, Nelleke, met die trekking. Gelukkig ben je fit bevonden. Ik hoop dat de aarde ook uitgeschud is en je je helemaal kunt concentreren op je ademhaling en de omgeving. Veel succes!

  • 22 Februari 2016 - 21:03

    Joke Boersema:

    Wat geweldig om zo met jou mee te reizen.
    Ik zeg tegen Peter"sluit Nepal niet helemaal uit als bestemming"
    De hoogte lijkt mij lastig.
    Dank je,Joke Boersema

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Actief sinds 19 Mei 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 15897

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 14 Maart 2016

Nelleke in Nepal

30 Juni 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: